VÉGZETTSÉG, TANULMÁNYOK
2009 PhD, neveléstudomány, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (summa cum laude disszertáció: Az ifjúsági szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban)
2005 egyetemi diploma magyar nyelv és irodalom bölcsész és tanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar
2004 egyetemi diploma, pedagógia bölcsész és tanár, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
1998 egyetemi diploma, teológia, Università Pontificia Salesiana, Roma
EGYÉB KÉPZÉSEK
Nemzetközi Holokauszt Oktatási Szakértő (Holocaust Emlékközpont, Budapest)
Summer Institute on the Holocaust (Cohen Center, Keene State College, Keene, NH, USA)
NYELVISMERET
olasz, angol felsőfokú
német, latin, óhéber, ógörög alapfok
spanyol középfokú szövegértés, alapfokú beszéd és írás
eszperantó alapfok
MUNKAHELYEK
AKTUÁLIS MUNKAHELY
2007– adjunktus, Neveléstudományi Intézet, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Budapest
2013 február - kutató elemző, fejlesztő; Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.5. program): a szaktanácsadás fejlesztése
KORÁBBI MUNKAHELYEK
2009–2011 tudományos munkatárs, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.1. program 6.6.2. elemi projektben)
2007–2008 tanársegéd, Eszterházy Károly Főiskola, Eger
2006–2007 óraadó, Pedagógia Intézet, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba
2001–2006 tanársegéd, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, Budapest
2003–2004 megbízott igazgató, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
2003–2005 igazgató, Don Bosco Pedagógiai Szakkollégium
1998–2005 etika és hittantanár, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
TANÍTÁSI ÉS TRÉNERI TAPASZTALAT
FELSŐOKTATÁSBAN: (előadások, szemináriumok, gyakorlatok)
Etika és hittan szakmódszertan (2001–2007); Neveléselmélet, Nevelésfilozófia, Nevelésszociológia, Emberi jogok és nevelés, Az iskola antropológiája, Cyberspace Pedagogy (angol nyelven), Iskolán kívüli nevelés, Szabadidő-pedagógia, Ifjúsági szubkultúrák, Nevelési feladatokra felkészítés, Társadalmi problémák a szabadidő körül, Pedagógiai tapasztalatok, nézetek, Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése, Mindenki iskolája, Didaktika, Pedagógiai programtervezés, Szakmai gyakorlat vezetés
KÖZÉPISKOLÁBAN:
Etika és hittan (1998–2006)
Toleranciaórák középiskolásoknak (2006–)
TRÉNINGEK (több éves tapasztalat):
Kisebbségek szenzitivitás tréning
Társadalmi sokféleség és interkulturalitás
Vitaszeminárium (vitakultúra, disputa)
Kommunikációs tréning
PRIVÁT OKTATÁS (több éves tapasztalat):
magyar nyelv külföldieknek
magyar nyelv és irodalom érettségi felkészítés
olasz nyelv
KUTATÁSI ÉS FEJLESZTÉSI TAPASZTALATOK
KVALITATÍV KUTATÁSOK: ETNOGRÁFIA, ESETTANULMÁNY, INTERJÚ, FÓKUSZCSOPORT, TARTALOMELEMZÉS, MEGFIGYELÉS STB.
2009. július – 2011. december
TÁMOP 3.1.1. program 6.2.2. elemi projektjében "Az elfogadó iskola koncepcionális kereteinek kidolgozása", 2010. áprilistól – 2011. decemberig témavezető (elméleti kutatás, iskolai esettanulmányok, ld. Publikációk 4. tétel).
2010. október – 2011. december
TÁMOP 5.4.4.-09/2-C-2009-0002 projekt: Az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális fejlesztése. Tananyagfejlesztés “Társadalmi sokszínűség, interkulturalitás” témában (ld. Publikációk 36. tétel).
2009. július – 2011. október
TÁMOP 4.1.2 B pályázat 13. alprojekt: Tanári kompetenciák, pályaalkalmasság és pedagógus pályamodell (nemzetközi tapasztalatok összegyűjtése, kompetenciák szintjeinek meghatározása, ld. Publikációk 27. és 37. tétel)
2010. április – 2011. október
Citizens in Diversity in Europe (nemzetközi EU által finanszírozott kutatás a homofóbiáról: fókuszcsoportos interjúk tanárképzésben résztvevő hallgatókkal, és LMBT emberekkel, elemzések, ld. Publikációk 28. és 30. tétel)
2010. szeptember – 2011. október
Részvétel a Pedagógia BA tantervének átdolgozásában
2010. május – október
„Progress” LMBT Tréning Projekt (NEFMI által finanszírozott projekt: tréning tematika és kiadvány kidolgozása különféle célcsoportok számára LMBT témában), Oktatás munkacsoport vezetője voltam (oktatáspolitikai irányítók, oktatási szakemberek, közoktatási vezetők részére kidolgozott anyagok, és pilot tréning vezetése)
2006. szeptember – 2008. június
Részvétel a BABE (Pedagógia BA képzést bevezető) kutatási projektben az ELTE PPK-n szakirodalom-gyűjtés, megfigyelések, részvétel kérdőívek összeállításában és értékelésében).
2004. szeptember – 2007. június
Részvétel az ELTE tanári mesterképzés kompetenciáinak és tantárgyainak fejlesztésében
2003. december – 2004. június
A tanulók középfokú iskolarendszerbe való bevonása a „második esély” adásának módszerével, PHARE pályázat projektvezetése, Kazincbarcika (ld. Publikációk 1. tétel)
EGYÉB NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK
2009-től az ATEE (Association for Teacher Education in Europe) szervezet tevékenységében részvétel: a budapesti 2010-es éves konferencia szervező bizotságának tagja; a Social Justice, Diversity and Equity Research and Development Center helyettes vezetője majd vezetője; 2012-től pedig az egyesület Administrative Councile-jának (vezető testületének) megválasztott tagja.
2011. április 10–16. Tanulmányút, Azori-szigetek, Portugália; Vocational training systems in the Azores: Ultra-peripheral regions (Szakértői Tanulmányutak Program)
2010. november 15–20. Tanulmányút: Oslo, Norvégia: TÁMOP 6.2.2. projekt keretében adaptív iskolák tanulmányozása
2010–2011. Részvétel a the Association for Teacher Education in Europe évi konferenciájának szervezésében Budapesten, a konferenciakötet szerkesztése (ld. Publikációk 3. tétel)
2008. június 15–20. Tanulmányút: Leicester, Nagy-Britannia; Dealing with Diversity, Race Equality and Community Cohesion in Leicester Schools (Szakértői Tanulmányutak Program)
2007–2009. Teacher Intercultural Competences as Keystones for Learning in Europe (Európai Unió Comenius Program), az Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Tanszékéhez kapcsolódóan (Workshopok, előadások: Arnheim /Hollandia/, Tallin /Észtország/, Lulea /Svédország/, Guebwiller /Franciaország/, Győr /Magyarország/, Eger /Magyarország/; szakmai anyagok készítése, bevezető tanulmány készítése: ld. Publikációk 24. tétel)
Tolmácsolás, fordítás: több éven át rendszeresen fordítottam olaszról magyarra szóban találkozókon, és belső anyagokat írásban.
Szabadidő-szervezés: táborok, animátorképzések vezetője voltam 1995–2006 között rendszeresen.
Számítógépes felhasználói ismeretek (Word, Excell, Power Point; valamint a kvalitatív elemzéshez használható NVivo8 szoftver)
DÍJ:
Pro Scientia Aranyérem (2003)
TUDOMÁNYOS TESTÜLETI, TÁRSASÁGI TAGSÁG:
MTA köztestületi
MPT Neveléselméleti Szakosztály
Pro Scientia Aranyérmesek Társasága
SZERKESZTŐBIZOTTSÁGI TAGSÁG:
Iskolakultúra (2007–2008)
TÁRSADALMI CIVIL SZERVEZETI TAGSÁG (ÖNKÉNTES MUNKA):
Szimpozion Egyesület
KONFERENCIAELŐADÁSOK
Egy meleg fiú középiskolai tapasztalatai: etnográfiai esettanulmány
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
Az NVivo tartalomelemző szoftver használata egy pedagógiai etnográfiában: episztemológiai és metodológiai kérdések
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
The „Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School
Oxford Ethnography and Education Conference, szeptember 10–12., Oxford, Nagy-Britannia;
Adaptivity, interpretation and reinterpretation: the development of a theoretical concept as a collaborative research and learning process(közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
Teacher Education Policies and Professionalization, 37th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 25–29., Eskişehir, Törökorzság;
Being a critical pedagogue in a „post-socialist” country: leftist discourses on schooling in Hungary
2nd International Conference on Critical Education, július 10–14., Athén, Görögország;
2011
Combating Homophobia: teacher trainees’ and LGBT people’s views on LGBT issues in education
Teacher Life-cycle from Initial Teacher Education to Experienced Professional, 36th Annual Conference of Association of Teacher Education in Europe, augusztus 24–28., Riga, Lettország;
Homofóbia és iskolai szerepvállalás: pedagógus hallgatók és LMBT emberek értelmezései
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 3–5., Budapest;
2010
Constructing border identities through „subcultural pedagogy”: some findings of a Hungarian school ethnography
Bordering, Re-Bordering and New Possibilities in Education and Society, XIV World Congress of Comparative Education Societies, június 14 – 18., Istanbul, Turkey;
Narrative, critical ethnography: some epistemological and methodological considerations from a research experience,
Responsibility, Challenge and Support in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest, Hungary;
The Continuous Professional Development of Teachers and Researchers for an Adaptive and Inclusive School (közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
Responsibility, Challenge and Support in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest, Hungary;
Az elfogadó-adaptív iskola koncepciója, (Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya kutatókkal közösen)
X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, november 4–6., 2010.
2008
Posztstrukturalista és marxista episztemológiák kihívása a pedagógiai gyakorlat és elmélet számára
VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, november 13–15., Budapest;
2007
Ifjúsági kultúra – iskolai kultúra: pedagógiai etnográfia egy középiskolai osztályban,
VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, október 25–26., Budapest;
Youth subcultures and school: ‘informal’ and ‘formal’ learning processes (poster presentation), Conference of Junior Researchers of EARLI, augusztus 27–28., Budapest;
Cyberspace pedagogy in a virtual ethnography,
The 1st Symposion of Pedagogy and Psychology PhD Students, március 15–16. Wroclaw, Lengyelország;
School culture and youth culture: an example of the impossibility of mixed methodology in an educational ethnography,
What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities, május 21–24., Brno, Csehország;
2006
Lehetséges-e még a nevelés-oktatás? – Posztmodern kihívások,
Pro Scientia Aranyérmesek VIII. Konferenciája, november 23–25.,Pécs;
2005
A fiatal a kulturális antropológia és a pedagógiai etnográfia szemével,
V. Országos Neveléstudományi Konferencia, október 6–8., Budapest;
2004
Kultúra és nevelés “alulnézetben”: ifjúsági szubkultúrák,
Pro Scientia Aranyérmesek VII. Konferenciája, november 25–28., Gödöllő;